torstai 15. toukokuuta 2014

ONKO ONNI OLLA NORMAALI?


Kun kerran kukaan ei viikkoon ole muusta puhunut kuin partanaisesta ja pimppimakkarasta niin tavalliseen tapaani pitää heittää löylyä kiukaalle ja laittaa lusikkansa joka soppaan mihin se ei välttämättä tarvisi upota.

En kuitenkaan aio Mr. Conchita Wurstista sanoa sen enempää, laulut on laulettu ja parta on ajettu ja lureximekko varmaan roikkuu jo vaatekaapissa. Kuitenkin tapetille taas kovasti nousi ihmisten suvaitsemattomuus kaikkea erilaista kohtaan. Itsehän olen siitä saanut kärsiä koko ikäni erilaisten "läski", "tankki", "ryhävalas", "norsu" jne. hellittelynimien kera. Jokainen huuto ja nauru ja nimittely sattuu yhtä lailla.

En kuitenkaan ole ainoa kenelle huudellaan. Minun nuoruudessani myös silmälasit olivat armoton pilkan aihe. Tänä päivänä sensijaan ihmiset käyvät kilpaa Specsaverilla ostamassa pelkkiä kehyksiä että olisivat enemmän hip ja cool.

Myös punapäille heitellään kommentteja, lyhyille, pitkille, laihoille, isotissisille, tissittömille, nimistä väännetään vaikka mitä paskaa puhumattakaan näistä ikuisista suosikeista ihonväri ja uskonto.

Olen monta kertaa miettinyt, että millainen olisi sitten maailma jos kaikki olisivat samanlaisia ja mikä se standardi on minkä mukaan meistä muotit tehdään. Mutta enää ei tarvitse miettiä, sillä hyvät naiset ja herrat, esittelen teille tänään ihmisen standardin. Perustuen ominaisuuksien yleisyyteen maailmanlaajuisesti. Olkaa hyvät, pyrkikää tähän jos ette halua erottua joukosta:

Olen nainen, nimeltäni Muhammad Lee.
Asun manner-Kiinassa lähellä Pekingiä.
Olen 37,1-vuotias.
Olen 168,1 cm pitkä ja painan 74,3 kiloa.
Hiustenvärini on musta ja silmäni ovat ruskeat.
Minulla on 1,8 lasta ja mies, joka 32% todennäköisyydellä häipyy 5 vuoden sisällä.
Uskon Jumalaan, harjoitan kristinuskoa, mutta kirkossa käyn vain 2 kertaa vuodessa.
Sekä minä että mieheni olemme maanviljelijöitä.
Puhumme mandariinikiinaa, mutta osaamme myös englantia jonkun verran.
Työmatkat taittuvat Toyota Corollalla, mieheni menee usein myös polkupyörällä.
Ruokalautasiltamme löytyy riisiä, vaaleaa leipää ja GMO-maissia.
Palanpainikkeeksi nautimme kahvia ja Coca-Colaa.
Vapaa-aikanamme katselemme Sonyn TV:tä ja pelaamme Playstationilla.
Musiikkimakumme koostuu lähinnä Madonnasta, Michael Jacksonista ja Elviksestä,
mutta lempivideomme on ehdottomasti PSY:n Gagnam Style.

Siinä teille sitten ihmisen standardi. Aika paljon muutoksia pitää tehdä ainakin itseni, kun ei mikään kohta oikein osunut ja osa ei lähellekään. Mutta siinä sitä tavoitetta. Eipä sitten tarvitse kenenkään nähdä vaivaa siitä, etten ole standardien mukainen.

Mutta kaikesta huolimatta, rakastan itseäni sellaisena kuin olen. Mikäli haluan muutosta, haluan sitä vain itseni takia. Ja jos se ei jollekulle käy, on se yksinomaan hänen ongelmansa.

"Ole oma itsesi. Kaikki muut ovat jo varattuja."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti